Wie zijn wij?
Mirjam van den Bos-Folkers
Mirjam (1979) is leerkracht en heeft jarenlange ervaring in het basisonderwijs en speciaal onderwijs als leerkracht en Intern begeleider. Dankzij haar brede en vele scholing en al haar ervaring weet ze als geen ander hoe je samen met het kind het beste uit hen haalt. Mirjam haar motto: denk in mogelijkheden en oplossingen!
Mariëlle Kooy-Poland
Mariëlle (1982) is onderwijspedagoge en heeft na 5 jaar werkervaring als docente en onderzoeker onderwijspedagogiek op de VU in Amsterdam een eigen praktijk opgestart waarin ze inmiddels al bijna 8 jaar hooggevoelige en beelddenkende kinderen en volwassenen begeleidt. Mariëlle is mede oprichter van onze school.
Alex Kooy
Alex (1978) is docent biologie op een middelbare school. Tevens verzorgt hij bij ons op school op de natuurlessen. Het werken in de kas, in de moestuin, met de dieren, de natuureducatie, natuurwandelingen. Samen met de kinderen werkt hij aan de verbinding met de natuur.
Nancy Leijen-Zandvliet
Na elf jaar in het reguliere onderwijs te hebben gewerkt, heeft ze de in 2021 en 2022 volledig aan haar eigen onderneming ‘Juffrouw Bakblik’ besteed. Toch bleef het onderwijs kriebelen, maar niet meer in de reguliere vorm. De baan bij de Natuurschuur voelt als een cadeautje op haar pad, de visie en vorm van onderwijs passen mij als een jas. Ze geniet enorm van haar dagen hier!
Marlies Valkering
Marlies is vakleerkracht beeldende vorming en geniet van alles dat te maken heeft met creëren. Ze leert de kinderen bij ons op school tekenen, kleien, bakken, met stof werken, en nog veel meer!
Wendy Rentenaar
Wendy (1978) is ook soms aanwezig bij ons in de groep. Wendy heeft jaren vrijwilligerswerk gedaan op het Daltononderwijs waar zij kleine groepjes kinderen begeleidde die niet in het lokaal konden aarden, 1 van deze kinderen was haar eigen zoon. In deze periode maakte zij kennis met het coachen in samenwerking met honden en heeft daarna de opleiding therapie honden begeleider gedaan.
Door veel buiten te zijn, voetjes in het zand, haren in de wind, spel en activiteiten en het spiegelen van de hond en daaraan eigen gedrag gekoppeld, leren we kijken naar situaties en onze eigen inbreng. Daarnaast werkt hond Saar als lees -en schrijf ondersteuning door diverse opdrachten met haar uit te voeren. Het is de kers op de taart dat wij samen met de kinderen mogen ontdekken en verkennen bij de Natuurschuur.